Już nie tylko rachunek w banku. Małe i średnie firmy chcą więcej
Finanse | Na rynku usług bankowych pojawia się coraz więcej rozwiązań wspierających działalność mniejszych przedsiębiorstw. Przyszłością są produkty idealnie dostosowane do potrzeb konkretnej branży.
Agnieszka kamińska
Mniejsze spółki coraz częściej stawiają na rozwiązania bezgotówkowe. Jak wynika z danych Związku Banków Polskich, na koniec II kwartału 2013 r. ponad 1,8 mln małych i średnich firm miało dostęp do konta online, a ponad milion aktywnie z niego korzystało.
Rachunki wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej ma też coraz więcej mikroprzedsiębiorców. Jak podaje firma doradcza PwC, wśród mikrofirm jest już ok. 2,7 mln kont bankowych. Coraz więcej banków działających w Polsce ma w swojej ofercie darmowe konta adresowane do przedsiębiorców.
Rachunek bankowy nie wyczerpuje oczywiście oferty produktów, z których korzystają mikro, małe i średnie firmy. Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań dla firm, zarówno tych z wieloletnim stażem, jak i takich, które dopiero rozwijają działalność. Przedsiębiorcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta